Nowa podstawa programowa w Wielkiej Brytanii to lepszy start w nowoczesność?
04.09.2014 | Autor: Aleksandra Klasa | [ 0 komentarzy ] |
Premier David Cameron: nowa podstawa programowa jest „rygorystyczna, absorbująca i trudna"
Źródło: commons.wikimedia.org, autor: Valsts kanceleja/ State Chancellery from Rīga, Latvija
- Wybierasz się do Wielkiej Brytanii?
- Zarezerwuj hotel w Wielkiej Brytanii
- Wynajmij samochód w Wielkiej Brytanii
- Podobne tematy:
- Uchodźcy nową siłą na niemieckim rynku pracy?
- Hiszpania: 22% procent młodych pracuje dorywczo
- Dobry start w świat edukacji - koncepcje przedszkola w Europie
- Wielka Brytania - inne artykuły:
- Funt słabnie, londyńskie akcje drożeją, a co dalej?
- DAX: Brexit raczej zdołuje, niż wspomoże niemiecki indeks
- Wielka Brytania głosuje za opuszczeniem Unii Europejskiej
Od tego semestru Wielka Brytania wprowadza zmiany w programie nauczania obejmującym dzieci w wieku od 5 do 14 lat. Sam premier opisał nową podstawę programową jako „rygorystyczną, absorbującą i trudną".
Czego zatem uczyć będą się brytyjskie dzieci? Najistotniejsze zmiany dotyczą matematyki, angielskiego oraz informatyki. Na zajęciach z matematyki, już pięciolatki poznają m.in. podstawowe ułamki, takie jak pół czy ćwierć. Do 9 roku życia zaś, uczniowie będą musieli potrafić mnożyć w zakresie do 144.
Na lekcjach angielskiego położony zostanie nacisk na znajomość dzieł Shakespeare'a, z których dwa będą podczas zajęć przeanalizowane.
Ciekawym postulatem zdaje się plan wyedukowania najmłodszych w dziedzinie programowania komputerowego. Dzieci w wieku od pięciu do siedmiu lat miałyby nauczyć się rozumienia istoty algorytmów oraz pisania prostych programów komputerowych. Później, bo ok. 11 roku życia, uczniowie powinni wykorzystywać abstrakcyjne modele odtwarzania zachowań i oceny problemów rzeczywistości.
Tak szeroko zakrojona reforma spotyka się naturalnie z krytyką oraz głosami wyrażającymi obawę o możliwość realizacji śmiałych założeń. Niemniej, jeśli istotnie gra toczy się rzeczywiście o zwiększenie takich umiejętności jak „pisanie esejów, rozwiązywanie problemów, matematyczne modelowanie oraz programowanie komputerowe” to może faktycznie warto zmierzyć się z trudnościami. Wszak znalezienie przeciwwagi dla nadmiernego promowania wiedzy testowej wydaje się kwestią godną rozważenia.