Twoja Europa - Praca i Studia za granicą oraz Unia Europejska

Marketing internetowy - co i jak?

05.04.2014 Autor: Małgorzata Sowińska[ 0 komentarzy ]

28 marca odbyła się w stolicy Islandii konferencja dotycząca marketingu internetowego. Czym dokładnie jest marketing internetowy i jak działa na rynkach Europy?

Czym jest marketing internetowy?



Działa na podobnych zasadach, jak marketing tradycyjny, tyle że korzysta z innej przestrzeni i narzędzi do kreowania potrzeb konsumenckich. Wykorzystuje m.in. strony internetowe, pocztę elektroniczną, newslettery i reklamy cyfrowe, by drogą wirtualną kierować sprzedażą produktów. Najczęściej marketing internetowy nie jest pojedynczym kanałem kreowania wizerunku i docierania do klientów w ramach kampanii reklamowej. W ramach marketingu internetowego można zajmować się różnymi działami takimi, jak marketing stron internetowych, marketing e-mailowy, a także marketing mediów społecznościowych. Podstawowym narzędziem marketingu internetowego jest obecnie SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych.

Nakłady na marketing w Europie


  • Obecnie w Europie wydaje się na reklamę ok. 123 miliardów dolarów, a do 2016 roku ma ta kwota wzrosnąć do 131 miliardów.
  • Niemcy - na reklamę przeznacza się prawie 28,7 miliardów dolarów (29,4 miliardy w 2016 roku). Internet jest na 3 miejscu (6,64 miliardy) pod względem wydatków, za prasą i telewizją.
  • Wielka Brytania – na reklamę wydaje ok. 26, 5 miliardów dolarów (miliard więcej w 2016). Wydatki na reklamę internetową prześcignęły reklamę telewizyjną o 3 miliardy (8,5 miliarda).
  • Francja - 17 miliardów dolarów przeznacza się na marketing. W tym kraju nadal dominuje reklama telewizyjna, potem dopiero internetowa. Obecnie na reklamę cyfrową wydaje się 22% procent (3,76 miliarda) wszystkich pieniędzy na reklamę (w 2016 ma wzrosnąć do 25%).
  • Hiszpania - na reklamę przeznaczą ok. 8 miliardów dolarów (w 2016 roku – 8,5 miliardów). Wciąż dominuje reklama telewizyjna, ale zaraz za nią jest internetowa - ok. 1,5 miliarda.
  • Holandia - na marketing przeznacza się 5,29 miliardów. Dotychczas reklama internetowa pozostawała za prasą i telewizją, ale w tym roku prześcignęła telewizję (1,4 miliarda dolarów).
  • Polska – planuje przeznaczyć ok. 2,14 miliardów dolarów. Reklama internetowa (powyżej 30% całej sumy) zyska kosztem telewizyjnej i prasowej.
  • Czechy - przeznaczą na marketing 1,64 miliarda. W tym roku reklama internetowa kosztować będzie nieco ponad 400 milionów dolarów i znajduje się na drugim miejscu za telewizją.
  • Portugalia - na reklamę planowane jest wydanie 952 milionów dolarów. Internet jest dopiero na 6 miejscu wydatków (52 miliony), za telewizją, reklamą zewnętrzną, magazynami, radiem i prasą.
* Źródło: www.slideshare.net

Wskazówki dla marketingowca



Profesjonalny marketingowiec powinien posiadać wykształcenie z dziedziny IT i marketingu, tylko wtedy połączy znajomość technologii i marketingu. Dobrze gdy wybierze specjalność, aby być najlepszym w swojej dziedzinie, spośród m.in. IT, graficznego designu, pisania itp. Taki pracownik powinien cały czas się szkolić, gdyż środowisko internetowe jest bardzo dynamiczne. Dobry marketer internetowy musi śledzić najnowsze wiadomości, zmiany w Google, a także pilnować tego, kto znajduje się „na szczycie piramidy mediów społecznych”. Najlepiej w marketingu internetowym sprawdzą się ludzie żywiołowi, nastawieni na poszukiwanie nowości, zwłaszcza technologicznych i tacy, którzy potrafią szybko kreować pomysły i wprowadzać je w życie, bo w Internecie jest duża konkurencja. Marketingowiec powinien stworzyć swoje portfolio, w papierowej i elektrycznej formie, które potencjalni pracodawcy mogą łatwo sprawdzić. Jeżeli marketer nie ma dużego doświadczenia najlepszym krokiem będzie rozpoczęcie kariery w korporacji marketingowej i tam przechodzenie po drabinie pracowniczej. Warto też szukać dodatkowych projektów, które można realizować niezależnie, zdobywając doświadczenie jako konsultant.

Prognozy marketingowe



Siłą marketingu internetowego
jest ustalanie potrzeby potencjalnego klienta i dostosowywanie odpowiednich reklam do jego profilu zapotrzebowań za pomocą takich narzędzi jak np. social search. Eksperci przewidują, że to konkretne narzędzie Google, będzie coraz częściej wykorzystywane dla powiększania swojego „społecznego kręgu” o następnych klientów, przez wykorzystanie odpowiednich słów kluczy.

Marketingowcy przewidują, że do 2014 roku ok. 60% użytkowników Internetu będzie korzystać z portali społecznościowych na rynku brytyjskim. Będzie to więc rosnący rynek dla marketingowców. Trzeba jednak pamiętać, że solidna strategia promocyjna musi być cały czas aktywna. Ok. 80% użytkowników portalu Facebook po „polubieniu” jakiejś strony, nigdy nie wraca na nią ponownie. Trzeba się więc o to postarać.

Coraz większe wykorzystywanie telefonów komórkowych, tabletów i innych mobilnych urządzeń do przeglądania treści internetowych, przenosi uwagę z rynku komputerowego, na mniejsze urządzenia, do których trzeba się dostosować. Na razie jednak ok. 99% stron internetowych nie jest odpowiednio dostosowanych do korzystania z nich na telefonie komórkowym.


...

Odsłon: 3213 | ranking >>


Komentarze Dodaj komentarz

Artykuł Marketing internetowy - co i jak? nie został jeszcze skomentowany - bądź pierwszy!


Powiadamiaj mnie o nowych wypowiedziach do tego artykułu

Nie chcesz przepisywać tych słów? Zarejestruj się! (lub Zaloguj)


* pole obowiązkowe

-

Autor artykułu:

Małgorzata Sowińska Małgorzata Sowińska Wyślij wiadomość | Zaproś do znajomych
Więcej artykułów autora >>

- Dziennikarstwo obywatelskie - dołącz do redakcji

Wiadomości z Europy i UERSS Wiadomości z Europy

Inny świat czy popkulturowa wioska? Kultura Nowość Inny świat czy popkulturowa wioska?

Promocja Portugalii na Web Summit 2016 w Lizbonie

Wybory prezydenckie w USA - komentarze ekspertów

Komisja zaleca przedłużenie tymczasowych kontroli na granicach wewnętrznych

Sejm przyjął uchwałę w sprawie CETA

PiS nie poprze Donalda Tuska na drugą kadencję w Radzie Europejskiej

więcej wiadomości z Europy >>

-

Oferty pracy za granicąRSS z ofertami pracy za granicą

Oferty pracy za granicą - przycisk Dodaj ofertę pracy za granicą

PAKOWANIE OWOCÓW I WARZYW oferty również dla PAR 09.07.2019 Kraj: Holandia

Monter maszyn rolniczych i budowlanych - Holandia 27.06.2019 Kraj: Holandia Miasto: Oisterwijk

SPAWACZ MAG / MIG (FINLANDIA) 27.06.2019 Kraj: Finlandia Miasto: Loimaa

Pracownik produkcji – 3000 EUR! (BELGIA) 27.06.2019 Kraj: Belgia Miasto: Oudenaarde

zobacz wszystkie oferty pracy >>

-

Szkolenia i kursy unijneRSS wydarzenia w Europie

Szkolenia unijne - banner Dodaj ofertę szkolenia

Szkolenie ,,Pierwsza pomoc” Organizator: Medipe 30.11.-001 Katowice

zobacz wszystkie oferty szkoleń >>

-

Forum europejskie - dyskusje...

Ogłoszenia wszelkiehttp://www.rankinglokat.eu Rankinglokat.eu pisze: Polecam również świetną stronę z ubezpieczeniami OC http://www.tanieoc.net >> 19.07.2018 11:28     Ogłoszenia wszelkie

Ogłoszenia wszelkieMonter rusztowań z uprawieniami IPF Sp. z o.o pisze: IPF Group specjalizuje się w rekrutacji i organizacji zatrudnienia na rynku krajowym >> 30.04.2018 15:26     Ogłoszenia wszelkie

Ogłoszenia wszelkiePolska przychodnia w Londynie pisze: Polecam polską przychodnię w Londynie - Fast Medica, to zespół znanych >> 06.04.2018 09:10     Ogłoszenia wszelkie

Studia i nauka za granicąBezpłatna polska szkoła, dla dzieci przebywających za granicą. Wojtek Kyzik pisze: Ciekawy program! >> 02.03.2018 13:22     Studia i nauka za granicą

Ogłoszenia wszelkieProgram do magazynu Wojtek Kyzik pisze: A wygląda to cenowo? >> 02.03.2018 13:22     Ogłoszenia wszelkie

więcej grup dyskusyjnych >>

-

Ostatnio komentowane

Boże Narodzenie w Szwecji Boże Narodzenie w Szwecji ablahabla: xd

Praca w Austrii - umowa, urlop, wynagrodzenie... Teresa Kruczek: Mój mąż pracuje od sierpnia. Czy należy się mu 13i14 w firmie teampool?

Absurdalne przepisy w Unii Europejskiej... mateu: mit dwutlenku węgla obalony lata temu. poczytać o wielkich roślinach, dinozaurach...

Promocja Portugalii na Web Summit... Wojtek Kyzik: swietne!

-

Kalendarz wydarzeń RSS wydarzenia w Europie

więcej wydarzeń >>

-


Wszystkie

Wybierz kraj:

x
Cała Europa Unia Europejska Albania Andora Austria Belgia Białoruś Bośnia i Hercegowina Bułgaria Chorwacja Cypr Czarnogóra Czechy Dania Estonia Finlandia Francja Grecja Gruzja Hiszpania Holandia Irlandia Islandia Kazachstan Liechtenstein Litwa Łotwa Luksemburg Macedonia Malta Mołdawia Niemcy Norwegia Polska Portugalia Rosja Rumunia San Marino Serbia Słowacja Słowenia Szwajcaria Szwecja Turcja Ukraina Watykan Węgry Wielka Brytania Włochy