Twoja Europa - Praca i Studia za granicą oraz Unia Europejska

Własna firma - jak komunikować się z zagranicznymi rynkami?

20.06.2012 Autor: Paulina Bogacz[ 1 komentarz ]
Jesteś właścicielem firmy? Dowiedz się jak dotrzeć do zagranicznego odbiorcy

Jesteś właścicielem firmy? Dowiedz się jak dotrzeć do zagranicznego odbiorcy
Źródło: sxc.hu

Coraz więcej firm stara się dotrzeć do zagranicznego odbiorcy. Dotyczy to nie tylko przedsiębiorstw, planujących otworzyć kolejną filię w nowym kraju, ale każdej firmy. Jakie są sposoby kontaktu z zagranicznym odbiorcą?

Jest przynajmniej kilka metod, które może wybrać firma chcąca zainteresować swoją ofertą osoby z innych krajów. Opierają się one na dwóch głównych kanałach komunikacji – reklamie i Public Relations.

Reklama w zagranicznych mediach


Można zdecydować się na skorzystanie z usług firm, które oferują pomoc w wykupieniu reklamy w zagranicznych mediach. Taka metoda ma dużo zalet, ponieważ automatycznie zdejmuje z osób odpowiedzialnych za reklamę w organizacji dużą część obowiązków. Zapewnia także pewne i szybkie dotarcie do zagranicznego klienta. Firma ma całkowitą pewność – dokładnie tak samo jak w macierzystym kraju – że jej przekaz ukaże się w ściśle określonym czasie i w dokładnie, takiej formie, jak by sobie tego życzyła. Jednakże jest też druga strona medalu – koszty.

Wybierając taką metodę promocji trzeba się liczyć ze znacznym nakładem finansowym, bowiem będzie to nie tylko sam koszt reklamy czy czasu antenowego w danym medium, ale także przygotowanie od zera reklamy na zagraniczny rynek – z uwzględnieniem kontekstu kulturowego, prawa i zwyczajów danego społeczeństwa, o tłumaczeniu nie wspominając. Ponadto, niewielu decyduje się na prowadzenie zagranicznych kampanii reklamowych samodzielnie. Bardzo pomocna jest pomoc profesjonalistów, którzy mają doświadczenie we współpracy z takimi mediami. A zatem należy również doliczyć koszty agencji pośredniczącej.

PR na zagranicznym rynku


Druga metoda opiera się na działaniach wizerunkowych i PR. Ona także wiąże się z koniecznością dotarcia do docelowych mediów. Istnieją firmy (tak zwani brokerzy informacji), które pomagają zdobyć takie bazy kontaktów i dostarczyć klientowi adresy e-mail interesujących go mediów w dowolnym kraju na świecie. W takim wypadku reszta należy do przedsiębiorstwa. Konieczne jest wtedy przygotowanie materiałów odpowiadających innemu społeczeństwu, a zatem ponownie należy rozważyć kwestię tłumaczeń i dostosowania do kontekstu kulturowego.

Zaczynają być także dostępne narzędzia, które wspomagają firmę w dystrybucji informacji i materiałów prasowych, które mają trafić do mediów. Zdecydowana większość z nich oferuje swoje usługi w Polsce i jest chętnie wykorzystywana przez agencje i osoby odpowiedzialne za promocję. Na polskim rynku jest dostępny obecnie tylko jeden serwis dystrybucji informacji prasowych, który działa na skalę międzynarodową – Kontax.com.

Platforma Kontax


Platforma funkcjonuje w 160 krajach. Każdy użytkownik ma możliwość publikacji i dystrybucji materiałów prasowych, w których przygotowaniu i przetłumaczeniu na ponad 50 języków pomagają partnerzy regionalni. W ramach usług serwisu automatycznie dystrybuowane są wszystkie komunikaty prasowe przetłumaczone z i na język danego użytkownika. Wszyscy użytkownicy mogą wysyłać materiały do bazy kontaktów z mediami serwisu. Obecnie liczy ona ponad 35 tysięcy adresów e-mail podzielonych na języki i branże i stale się rozwija. Zasięg działania Kontaxu systematycznie się zwiększa dzięki nawiązaniu globalnej współpracy w największymi sieciami agencji PR, jak na przykład Eurocom Worldwide czy Infinite Latitude. Korzystanie z serwisu jest bezpłatne, użytkownik płaci tylko za przetłumaczenie tekstu u lokalnego partnera. W Polsce partnerem strony jest agencja translatorska Skrivanek, która ma swoje oddziały w większości krajów Europy i jest zarejestrowanym dostawcą usług translatorskich dla Unii Europejskiej.

Niezależnie od wyboru kanału komunikacji – każda metoda wiąże się z odpowiednim przygotowaniem, zarówno samej firmy, jak i materiałów, które będą przesyłane do zagranicznego odbiorcy. Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na kontekst kulturowy, obowiązujące w danym kraju prawo i ewentualne obostrzenia przy reklamowaniu określonych produktów, a także odpowiednie tłumaczenie. Dzięki temu znacznie zwiększy się prawdopodobieństwo, że ekspansja promocyjna poza ojczyznę okaże się skuteczna.





...

Odsłon: 3081 | ranking >>


Komentarze: 1 Dodaj komentarz

Komentarze do artykułu Własna firma - jak komunikować się z zagranicznymi rynkami?:

Komentarz

Łukasz Matuszewski | Wydawca TwojaEuropa.pl

2012-06-21, 13:08

Oprócz powyższych pomysłów polecam poszukać osoby na miejscu, która pomoże nam w zdobywaniu kontaktów. Nie ma co od razu rzucać się na oddział - lepiej najpierw z czyjąś pomocą wybadać rynek.



Powiadamiaj mnie o nowych wypowiedziach do tego artykułu

Nie chcesz przepisywać tych słów? Zarejestruj się! (lub Zaloguj)


* pole obowiązkowe

-

Autor artykułu:

Paulina Bogacz Paulina Bogacz Redaktor TwojaEuropa.pl
Wyślij wiadomość | Zaproś do znajomych
Więcej artykułów autora >>

- Dziennikarstwo obywatelskie - dołącz do redakcji

Wiadomości z Europy i UERSS Wiadomości z Europy

Inny świat czy popkulturowa wioska? Kultura Nowość Inny świat czy popkulturowa wioska?

Promocja Portugalii na Web Summit 2016 w Lizbonie

Wybory prezydenckie w USA - komentarze ekspertów

Komisja zaleca przedłużenie tymczasowych kontroli na granicach wewnętrznych

Sejm przyjął uchwałę w sprawie CETA

PiS nie poprze Donalda Tuska na drugą kadencję w Radzie Europejskiej

więcej wiadomości z Europy >>

-

Oferty pracy za granicąRSS z ofertami pracy za granicą

Oferty pracy za granicą - przycisk Dodaj ofertę pracy za granicą

Pielęgniarka - Praca w Holandii 30.09.2019 Kraj: Holandia

Mechanik samochodowy 30.09.2019 Kraj: Holandia

zobacz wszystkie oferty pracy >>

-

Szkolenia i kursy unijneRSS wydarzenia w Europie

Szkolenia unijne - banner Dodaj ofertę szkolenia

zobacz wszystkie oferty szkoleń >>

-

Forum europejskie - dyskusje...

Ogłoszenia wszelkiehttp://www.rankinglokat.eu Rankinglokat.eu pisze: Polecam również świetną stronę z ubezpieczeniami OC http://www.tanieoc.net >> 19.07.2018 11:28     Ogłoszenia wszelkie

Ogłoszenia wszelkieMonter rusztowań z uprawieniami IPF Sp. z o.o pisze: IPF Group specjalizuje się w rekrutacji i organizacji zatrudnienia na rynku krajowym >> 30.04.2018 15:26     Ogłoszenia wszelkie

Ogłoszenia wszelkiePolska przychodnia w Londynie pisze: Polecam polską przychodnię w Londynie - Fast Medica, to zespół znanych >> 06.04.2018 09:10     Ogłoszenia wszelkie

Studia i nauka za granicąBezpłatna polska szkoła, dla dzieci przebywających za granicą. Wojtek Kyzik pisze: Ciekawy program! >> 02.03.2018 13:22     Studia i nauka za granicą

Ogłoszenia wszelkieProgram do magazynu Wojtek Kyzik pisze: A wygląda to cenowo? >> 02.03.2018 13:22     Ogłoszenia wszelkie

więcej grup dyskusyjnych >>

-

Ostatnio komentowane

Kijów - metro, pociąg i nie tylko Kijów - metro, pociąg i nie tylko Takwdzpj: , https://sketimsnowic.site123.me/blog/nagpuri-video-mp4-mp3-download nagpuri_video_mp4_mp3_download,...

Boże Narodzenie w Szwecji ablahabla: xd

Praca w Austrii - umowa, urlop, wynagrodzenie... Teresa Kruczek: Mój mąż pracuje od sierpnia. Czy należy się mu 13i14 w firmie teampool?

Absurdalne przepisy w Unii Europejskiej... mateu: mit dwutlenku węgla obalony lata temu. poczytać o wielkich roślinach, dinozaurach...

-

Kalendarz wydarzeń RSS wydarzenia w Europie

więcej wydarzeń >>

-


Wszystkie

Wybierz kraj:

x
Cała Europa Unia Europejska Albania Andora Austria Belgia Białoruś Bośnia i Hercegowina Bułgaria Chorwacja Cypr Czarnogóra Czechy Dania Estonia Finlandia Francja Grecja Gruzja Hiszpania Holandia Irlandia Islandia Kazachstan Liechtenstein Litwa Łotwa Luksemburg Macedonia Malta Mołdawia Niemcy Norwegia Polska Portugalia Rosja Rumunia San Marino Serbia Słowacja Słowenia Szwajcaria Szwecja Turcja Ukraina Watykan Węgry Wielka Brytania Włochy